اسماعیل بن جابر: تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(ابرابزار) |
(+رده:شاگردان جعفر صادق، +رده:شاگردان موسی کاظم، +رده:شاگردان محمد باقر، +رده:راویان حدیث، +رده:محدثان شیعه (هاتکت)) |
||
خط ۹: | خط ۹: | ||
{{درجهبندی|نیازمند پیوند=خیر|نیازمند رده=خیر|نیازمند جعبه اطلاعات=بله|نیازمند تصویر=بله|نیازمند استانداردسازی=خیر|نیازمند ویراستاری=خیر|مقابله نشده با دانشنامهها=تاحدودی|تاریخ خوبیدگی=|تاریخ برگزیدگی=|توضیحات=}} | {{درجهبندی|نیازمند پیوند=خیر|نیازمند رده=خیر|نیازمند جعبه اطلاعات=بله|نیازمند تصویر=بله|نیازمند استانداردسازی=خیر|نیازمند ویراستاری=خیر|مقابله نشده با دانشنامهها=تاحدودی|تاریخ خوبیدگی=|تاریخ برگزیدگی=|توضیحات=}} | ||
[[رده:شاگردان جعفر صادق]] | |||
[[رده:شاگردان موسی کاظم]] | |||
[[رده:شاگردان محمد باقر]] | |||
[[رده:راویان حدیث]] | |||
[[رده:محدثان شیعه]] |
نسخهٔ کنونی تا ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۱۱
اسماعیل بن جابر از رجال حدیث شیعه بود. نجاشی او را جعفی و شیخ طوسی در رجال خود او را خثعمی خوانده است. منابع رجالی بعدی هر کدام از یکی از این دو مدرک پیروی کردهاند و هر دو او را از شاگردان محمد باقر و جعفر صادق، امام پنجم و ششم امامیه شمردهاند و در رجال شیخ طوسی در باب «اصحاب کاظم: مردی به نام اسماعیل بن جابر، بدون هیچگونه لقبی آمده و احتمال داده شده که همو باشد. شیخ طوسی و نجاشی کتابی به او نسبت دادهاند که یحیی و صفوان از وی روایت کردهاند. برخی خثعمی را غیر از جعفی دانستهاند لیکن متحد بودن این دو معتبرتر تلقی شد است.[۱]
پانویس
ارجاعات
منابع
- اختری، عباسعلی (۱۳۹۰). «اسماعیل بن جابر». دایرةالمعارف جامع اسلامی. تهران: آرایه.