المحرر الوجیز: تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(ابرابزار) |
|||
(۲ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{عنوان مورب}} | {{عنوان مورب}} | ||
'''''المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز''''' از [[تفسیر قرآن|تفاسیر قرآن]] نوشتهٔ [[ابنعطیه|ابنعطیه اندلسی]] است. این کتاب از مهمترین [[تفاسیر درایی]] در سدهٔ ششم هجری است. ابنعطیه این اثر را پیش از اشتغال به ''[[قضاوت المریه]]'' نوشته است. همواره این کتاب را با [[تفسیر کشاف | '''''المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز''''' از [[تفسیر قرآن|تفاسیر قرآن]] نوشتهٔ [[ابنعطیه|ابنعطیه اندلسی]] است. این کتاب از مهمترین [[تفاسیر درایی]] در سدهٔ ششم هجری است. ابنعطیه این اثر را پیش از اشتغال به ''[[قضاوت المریه]]'' نوشته است. همواره این کتاب را با ''[[تفسیر کشاف]]'' اثر [[جارالله زمخشری|زمخشری]] مقایسه کردهاند و آن را برتر از ''کشاف'' دانستهاند.<ref>{{پک|انصاری|۱۳۷۵|ف=ابن عطیه، ابو محمد|ک=دائرةالمعارف اسلامی|ج=۴|ص=۳۱۴–۳۱۶}}</ref> | ||
== پانویس == | == پانویس == | ||
=== ارجاعات === | === ارجاعات === | ||
{{پانویس}} | {{پانویس}} | ||
خط ۱۰: | خط ۹: | ||
* {{یادکرد دانشنامه | نام خانوادگی = انصاری | نام = | پیوند نویسنده = | ویراستار = [[محمد کاظم موسوی بجنوردی|سید محمدکاظم موسوی بجنوردی]] | مقاله = ابن عطیه، ابو محمد | دانشنامه = [[دائرةالمعارف بزرگ اسلامی]] | جلد = چهارم | عنوان جلد = ابن سینا–ابن مسیر | سال = ۱۳۷۵ | ناشر = [[مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی]] | مکان = تهران | شابک = 964-7025-39-4}} | * {{یادکرد دانشنامه | نام خانوادگی = انصاری | نام = | پیوند نویسنده = | ویراستار = [[محمد کاظم موسوی بجنوردی|سید محمدکاظم موسوی بجنوردی]] | مقاله = ابن عطیه، ابو محمد | دانشنامه = [[دائرةالمعارف بزرگ اسلامی]] | جلد = چهارم | عنوان جلد = ابن سینا–ابن مسیر | سال = ۱۳۷۵ | ناشر = [[مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی]] | مکان = تهران | شابک = 964-7025-39-4}} | ||
[[رده:کتابهای عربی سده ۶ (قمری)]] | |||
[[رده:ادبیات تسنن]] | [[رده:ادبیات تسنن]] | ||
[[رده:تفسیرهای سنی]] | [[رده:تفسیرهای سنی]] | ||
[[رده: | [[رده:تفسیرهای عربی]] | ||
[[رده:کتابهای تفسیر قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۹ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۴:۴۰
المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز از تفاسیر قرآن نوشتهٔ ابنعطیه اندلسی است. این کتاب از مهمترین تفاسیر درایی در سدهٔ ششم هجری است. ابنعطیه این اثر را پیش از اشتغال به قضاوت المریه نوشته است. همواره این کتاب را با تفسیر کشاف اثر زمخشری مقایسه کردهاند و آن را برتر از کشاف دانستهاند.[۱]
پانویس
ارجاعات
- ↑ انصاری، «ابن عطیه، ابو محمد»، دائرةالمعارف اسلامی، ۴: ۳۱۴–۳۱۶.
منابع
- انصاری (۱۳۷۵). «ابن عطیه، ابو محمد». در سید محمدکاظم موسوی بجنوردی. دائرةالمعارف بزرگ اسلامی. ج. چهارم. تهران: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی. شابک ۹۶۴-۷۰۲۵-۳۹-۴.