بدایة الحکمه: تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۲ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۷: | خط ۷: | ||
| تصویر = | | تصویر = | ||
| زیرنویس تصویر = | | زیرنویس تصویر = | ||
| نویسنده = [[ | | نویسنده = [[محمدحسین طباطبایی]] | ||
| تصویرگر = | | تصویرگر = | ||
| طراح جلد = | | طراح جلد = | ||
خط ۴۰: | خط ۴۰: | ||
طباطبایی در تکمیل این اثر، کتابی با نام ''[[نهایة الحکمه]]'' نیز نوشته است. «بدایة الحکمه» برای مراحل ابتدایی و «نهایة الحکمة» برای مراحل پایانی مطالعه فلسفه تنظیم شده است.{{پنک|طالع زاری|۱۳۸۴|ص=۱۳۳}} | طباطبایی در تکمیل این اثر، کتابی با نام ''[[نهایة الحکمه]]'' نیز نوشته است. «بدایة الحکمه» برای مراحل ابتدایی و «نهایة الحکمة» برای مراحل پایانی مطالعه فلسفه تنظیم شده است.{{پنک|طالع زاری|۱۳۸۴|ص=۱۳۳}} | ||
==ارجاعات== | ==پانویس== | ||
=== ارجاعات === | |||
{{منابع}} | {{منابع}} | ||
==منابع== | === منابع === | ||
{{آغاز منابع}} | {{آغاز منابع}} | ||
* {{یادکرد ژورنال| نام = مهدی | نام خانوادگی = طالع زاری | نشریه = حکمت رضوی | تاریخ = 1384 | شماره = 12 و 13 | عنوان = نگرشی بر زندگینامه و آثار علامه طباطبائی | صفحات = 125-135}} | * {{یادکرد ژورنال| نام = مهدی | نام خانوادگی = طالع زاری | نشریه = حکمت رضوی | تاریخ = 1384 | شماره = 12 و 13 | عنوان = نگرشی بر زندگینامه و آثار علامه طباطبائی | صفحات = 125-135}} | ||
خط ۵۲: | خط ۵۴: | ||
{{کتاب-خرد}} | {{کتاب-خرد}} | ||
[[رده: | [[رده:کتابهای محمدحسین طباطبایی]] | ||
[[رده:کتابهای ۱۳۷۰]] | [[رده:کتابهای ۱۳۷۰]] | ||
[[رده:کتابهای درسی حوزه علمیه]] | [[رده:کتابهای درسی حوزه علمیه]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۱۵
نویسنده(ها) | محمدحسین طباطبایی |
---|---|
برگرداننده(ها) | مهدی تدین |
موضوع(ها) | فلسفه اسلامی |
ناشر | مرکز نشر دانشگاهی |
تاریخ نشر | ۱۳۷۰ |
بدایة الحکمه اثری از آثار فلسفی علامه طباطبایی است که به زبان عربی تألیف شده و در آنها به صورت فشرده مسائل مهم و کلیدی فلسفه نظری مطرح شده و از طرح مباحث غیرلازم از جمله مباحث مربوط به طبیعیات قدیم خودداری شده است. در این اثر که در زمان خود محمدحسین طباطبایی جزو کتب درسی حوزه علمیه قم قرار گرفته بود، از خلط میان علوم اعتباری و حقیقی و همچنین بهرهگیری از روش تجربه و حس در فلسفه نظری کاملاً اجتناب شده است.[۱]
طباطبایی در تکمیل این اثر، کتابی با نام نهایة الحکمه نیز نوشته است. «بدایة الحکمه» برای مراحل ابتدایی و «نهایة الحکمة» برای مراحل پایانی مطالعه فلسفه تنظیم شده است.[۲]
پانویس
ارجاعات
- ↑ طالع زاری ۱۳۸۴، ص. ۱۳۲.
- ↑ طالع زاری ۱۳۸۴، ص. ۱۳۳.
منابع
- طالع زاری، مهدی (۱۳۸۴). «نگرشی بر زندگینامه و آثار علامه طباطبائی». حکمت رضوی (۱۲ و ۱۳): ۱۲۵–۱۳۵.