درایة الحدیث: تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(ایجاد مقاله) |
جز (ابرابزار) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{موضوعات حدیث}} | {{موضوعات حدیث}} | ||
'''علم درایه'''، به بررسی اعتبار اسناد احادیث میپردازد و شامل علم [[رجال]] است. گفته شده که در سایر مکاتب علمی و ادیان سابق چنین دانشی برای چنین غایتی وجود نداشته است.{{پنک|غفاری| | '''علم درایه'''، به بررسی اعتبار اسناد احادیث میپردازد و شامل علم [[رجال]] است. گفته شده که در سایر مکاتب علمی و ادیان سابق چنین دانشی برای چنین غایتی وجود نداشته است.{{پنک|غفاری|۱۳۶۶|ص=۳۵}} | ||
== ارجاعات == | == ارجاعات == | ||
خط ۷: | خط ۷: | ||
== منابع == | == منابع == | ||
{{آغاز منابع}} | {{آغاز منابع}} | ||
*{{یادکرد ژورنال | ژورنال = کیهان اندیشه | عنوان = علم رجال | نام = | * {{یادکرد ژورنال | ژورنال = کیهان اندیشه | عنوان = علم رجال | نام = علیاکبر | نام خانوادگی = غفاری | تاریخ = 1366 | شماره = 14}} | ||
{{پایان منابع}} | {{پایان منابع}} | ||
نسخهٔ ۱۳ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۴
بخشی از مجموعه مقالههای: |
حدیث |
---|
تاریخ حدیث |
علم درایه، به بررسی اعتبار اسناد احادیث میپردازد و شامل علم رجال است. گفته شده که در سایر مکاتب علمی و ادیان سابق چنین دانشی برای چنین غایتی وجود نداشته است.[۱]
ارجاعات
- ↑ غفاری ۱۳۶۶، ص. ۳۵.
منابع
- غفاری، علیاکبر (۱۳۶۶). «علم رجال». کیهان اندیشه (۱۴).
حدیثشناسی | |||||
متواتر | متفق علیه | مشهور | عزیز | غریب | حسن |
متصل | ↑حدیث صحیح↑ | منکر | |||
مسند | ← از نظر سند | حدیث | از نظر متن→ | متروک | |
خبر آحاد | ↓حدیث ضعیف↓ | مدرج | |||
منقطع | مضطرب | مدلس | موقوف | منقطع | موضوع |