اول (اسماء الحسنی): تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(صفحهای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات اصطلاح قرآنی |نام=اول |رسمالخط عربی=ٱلأَوَّلُ |معنای فارسی=آغاز |پراهمیت نزد=مسلمانان }} '''اول''' واژهای عربی به معنای «آغاز» است. این کلمه در فرهنگ اسلامی، یکی از نامهای خدا است که به اسماء الحسنی مشه...» ایجاد کرد) |
جز (Shahroudi صفحهٔ اول را به اول (اسماء الحسنی) که تغییرمسیر بود منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۱ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۴۹
اول | |
---|---|
رسمالخط عربی | ٱلأَوَّلُ |
معنای فارسی | آغاز |
اطلاعات جزئی | |
پراهمیت نزد | مسلمانان |
اول واژهای عربی به معنای «آغاز» است. این کلمه در فرهنگ اسلامی، یکی از نامهای خدا است که به اسماء الحسنی مشهور است. این واژه از جمله اسماء الحسنی است که در قرآن و روایات مورد اشاره قرار گرفته است.[۱] این واژه توسط کسانی چون سلیمان بن مهران، ابوهریره، ولید بن مسلم، محمد بن عبدالملک صنعانی، بیهقی، عبدالعزیز بن حصین، ابنحجر عسقلانی، ابنحزم، ابنعثیمین و عبدالعزیز بن ناصر الجلیل به عنوان اسماء الحسنی تلقی شده است.[۲][۳][۴]
پانویس
ارجاعات
- ↑ طباطبایی، رسائل توحیدی، ۴۶–۴۸.
- ↑ طباطبایی، رسائل توحیدی، ۴۸۰۵۱.
- ↑ رضوانی، موسوعة الاسماء الحسنی، ۱: ۴۱–۴۲.
- ↑ احمد مختار، اسماءالله الحسنی، ۱۸–۳۷.
منابع
- رضوانی، محمود عبدالرزاق (۲۰۱۲). موسوعه الاسماء الحسنی، الثابتة فی الکتاب و السنة. قاهره: البصیرة. شابک ۹۷۷-۱۶-۲۰۰۹-۰.
- احمد مختار، عمر (۱۴۱۷). «انتفاء الترادف فی أسماء الله الحسنی بین الدلالة المعجمیة و الدلالة الصرفیة». کلیة دارالعلوم. قاهره: الازهر (۲۰) – به واسطهٔ نورمگز.
- طباطبایی، محمدحسین (۱۳۸۸). رسائل توحیدی. ترجمهٔ علی شیروانی. تهران: الزهرا.