تفسیر المیزان: تفاوت میان نسخه‌ها

از اسلامیکال
پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۶: خط ۲۶:


== دیدگاه‌ها درباره کتاب ==
== دیدگاه‌ها درباره کتاب ==
[[مرتضی مطهری]] دربارهٔ این تفسیر می‌گوید: {{نقل قول|تفسیر المیزان همه‌اش با فکر نوشته نشد. من معتقدم که بسیاری از این مطالب از الهامات غیبی است. کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حلّ آن را در تفسیر المیزان پیدا نکرده باشم.{{پنک|طالع زاری|۱۳۸۴|ص=۱۳۲}}}}
[[مرتضی مطهری]] دربارهٔ این تفسیر می‌گوید: {{نقل قول|تفسیر المیزان همه‌اش با فکر نوشته نشد. من معتقدم که بسیاری از این مطالب از الهامات غیبی است. کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حلّ آن را در ''تفسیر المیزان'' پیدا نکرده باشم.{{پنک|طالع زاری|۱۳۸۴|ص=۱۳۲}}}}


== ارجاعات ==
== ارجاعات ==

نسخهٔ ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۲۵

المیزان فی تفسیر القرآن
نویسنده(ها)محمدحسین طباطبایی (۱۲۸۱–۱۳۶۰ ه‍.ش)
برگرداننده(ها)محمدباقر موسوی همدانی
زبانعربی
موضوع(ها)تفسیر شیعی قرآن (قرن ۱۴ هجری)
گونه(های) ادبیتفسیر قرآن به قرآن

المیزان فی تفسیر القرآن معروف به تفسیر المیزان، از مهم‌ترین آثار محمدحسین طباطبایی مشهور به علامه طباطبایی، از مفسران شیعه است. این تفسیر در ۲۰ جلد به زبان عربی نوشته شده که توسط افراد مختلف به فارسی نیز ترجمه شده است. یکی از دانشمندان به نام «علی الاوسی» علت نامگذاری این تفسیر به المیزان را این ذکر می‌کند که در آن آراء مفسران و سایر دانشمندان ذکر شده و مورد نقد قرار گرفته است.[۱]

دیدگاه‌ها درباره کتاب

مرتضی مطهری دربارهٔ این تفسیر می‌گوید:

تفسیر المیزان همه‌اش با فکر نوشته نشد. من معتقدم که بسیاری از این مطالب از الهامات غیبی است. کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حلّ آن را در تفسیر المیزان پیدا نکرده باشم.[۲]

ارجاعات

  1. طالع زاری ۱۳۸۴، صص. ۱۳۱–۱۳۲.
  2. طالع زاری ۱۳۸۴، ص. ۱۳۲.

منابع

  • طالع زاری، مهدی (۱۳۸۴). «نگرشی بر زندگی‌نامه و آثار علامه طباطبائی». حکمت رضوی (۱۲ و ۱۳): ۱۲۵–۱۳۵.