تفسیر الاصفی: تفاوت میان نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(صفحهای تازه حاوی «'''''تفسیر الأصفی''''' با نام کامل '''''الأصفی فی تفسیر القرآن''''' اثر تفسیری دیگری از فیض کاشانی فقیه و محدث امامیه است که آن را به زبان عربی تألیف کرده است. این تفسیر، خلاصهای است از ''تفسیر الصافی'' وی میباشد...» ایجاد کرد) |
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''''تفسیر الأصفی''''' با نام کامل '''''الأصفی فی تفسیر القرآن''''' اثر [[تفسیر قرآن|تفسیری]] دیگری از [[فیض کاشانی]] [[فقیه]] و [[محدث]] [[امامیه]] است که آن را به [[زبان عربی]] تألیف کرده است. این تفسیر، خلاصهای است از ''[[تفسیر صافی|تفسیر الصافی]]'' وی | '''''تفسیر الأصفی''''' با نام کامل '''''الأصفی فی تفسیر القرآن''''' اثر [[تفسیر قرآن|تفسیری]] دیگری از [[فیض کاشانی]] [[فقیه]] و [[محدث]] [[امامیه]] است که آن را به [[زبان عربی]] تألیف کرده است. این تفسیر، خلاصهای است از ''[[تفسیر صافی|تفسیر الصافی]]'' وی که در حدود بیست و یک هزار بیت تنظیم شده است. ''الأصفی'' تفسیری مختصر، دقیق و در عین حال، جامع مهمترین مسائل تفسیری است که با روش [[اهل حدیث]] نگاشته شده است. به گزارش [[محمدهادی معرفت|معرفت]] قرآن پژوه شیعی در این اثر، چکیده و برگزیدهای از مطالب ''تفسیر الصافی'' به گونهای ارائه شده که مراجعهکننده را از مراجعه به سایر منابع برای فهم معانی [[قرآن]] و مقاصد بلند آن بینیاز میسازد و این دقت نظر فیض در گزینش مطالب و بیان آنها، در ''الأصفی'' به خوبی مشاهده میگردد. این تفسیر نیز همانند ''تفسیر صافی'' بارها به چاپ رسیده و با استقبال گستردهای مواجه شده است.<ref>{{پک|معرفت|۱۳۷۹|ک=تفسیر و مفسران|ص=۲۱۰|ج=۲}}</ref> | ||
== پانویس == | == پانویس == | ||
=== ارجاعات === | === ارجاعات === |
نسخهٔ ۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۴:۲۳
تفسیر الأصفی با نام کامل الأصفی فی تفسیر القرآن اثر تفسیری دیگری از فیض کاشانی فقیه و محدث امامیه است که آن را به زبان عربی تألیف کرده است. این تفسیر، خلاصهای است از تفسیر الصافی وی که در حدود بیست و یک هزار بیت تنظیم شده است. الأصفی تفسیری مختصر، دقیق و در عین حال، جامع مهمترین مسائل تفسیری است که با روش اهل حدیث نگاشته شده است. به گزارش معرفت قرآن پژوه شیعی در این اثر، چکیده و برگزیدهای از مطالب تفسیر الصافی به گونهای ارائه شده که مراجعهکننده را از مراجعه به سایر منابع برای فهم معانی قرآن و مقاصد بلند آن بینیاز میسازد و این دقت نظر فیض در گزینش مطالب و بیان آنها، در الأصفی به خوبی مشاهده میگردد. این تفسیر نیز همانند تفسیر صافی بارها به چاپ رسیده و با استقبال گستردهای مواجه شده است.[۱]
پانویس
ارجاعات
- ↑ معرفت، تفسیر و مفسران، ۲: ۲۱۰.
منابع
- معرفت، محمدهادی (۱۳۷۹). تفسیر و مفسران. قم: مؤسسه فرهنگی التمهید.